Title bergerak-gerak

Tuesday 22 May 2018

PENTINGNYA SET PERAWATAN WAJAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada visitor blog dan blogger2 sekalian,

Semestinya di bulan Ramadhan ini badan agak lesu dan letih, namun itu bukan satu alasan bagi kita untuk tidak beribadah dan lupakan tentang semua penjagaan diri dan wajah.
Penjagaan wajah amat penting bagi setiap manusia untuk kekal sihat fizikal dan mental. 
Cuba anda bayangkan keadaan kulit wajah yang tidak sihat dan tampak tidak bermaya, bagaimana anda ingin berhadapan dengan orang sekeliling dan ini mempengaruhi mental anda, betul?

Jadi, berupaya lah untuk kekal sihat bagi meningkatkan tahap keyakinan diri anda.
So, pada hari ini saya ingin kongsikan cara bagaimana untuk memilih Set Perawatan Wajah yang betul dan sesuai untuk kulit wajah anda.

Banyak Set Penjagaan Wajah yang menawarkan manfaat memberi kulit putih, halus dan mulus, serta menawarkan hasil yang cepat. Masalahnya, Anda tidak  mengetahui kandungan yang terdapat di dalam produk tersebut. Kerana itu, penting untuk lebih bijak dalam memilih Set Penjagaan Wajah yang sesuai jenis kulit dan tidak membahayakan kesihatan kulit.

Disini saya sharekan tips untuk memilih Set Penjagaan Wajah yang baik bagi kulit ;


  • Memberikan perlindungan ekstra

Pastikan produk yang anda gunakan memberikan perlindungan ekstra, contohnya ia mampu melindungi kulit dari sinar UV A dan UV B, dengan kandungan SPF dan PA+++ yang mampu melindungi kulit dari sinar matahari secara maksima.

  • Tarikh Luput

Semasa membeli Set Penjagaan Wajah, perhatikan juga tarikh luputnya. Bukan hanya makanan, Set Penjagaan Wajah juga mempunyai masa luputnya .
Pemakaian Set Penjagaan Wajah yang telah luput tarikhnya, mampu membuat kulit mengalami iritasi atau masalah kulit . 

  • Gunakan Set Penjagaan Wajah yang sesuai.

Hindari menggunakan Set Penjagaan Wajah secara berlebihan. Berikan waktu pada kulit untuk bernafas.

  • Set Penjagaan Wajah Bahan Alami (Organik)

Gunakan produk Set Penjagaan Wajah dengan kandungan yang alami dan natural, terutama pada produk Set Penjagaan Wajah yang bersentuhan langsung dengan membran atau kulit tubuh dan dipakai dalam jangka lama.

Set Penjagaan Wajah dengan bahan alami sangat bagus bagi kulit Anda, apatah lagi jika di dalamnya sudah mengandungi bahan yang memberikan manfaat nutrisi, perlindungan dan hidrasi pada kulit. 
Seperti produk dari Estee Beauty Skincare & Nadiz Nature Skincare.
Dengan kandungan alami yang ada di dalam produk Estee Beauty Skincare & Nadiz Nature Skincare , ia mengandungi Vitamin C, Royal Jelly, Moringa Leaf , serta berbagai ekstrak tumbuhan yang mampu melembapkan serta membantu mengelakkan munculnya kerosakan pada kulit wajah. 
Selain itu, pentingnya SPF dan PA+++ yang dapat melindungi kulit dari paparan sinar UVA & UVB.
Kulit di sekitar mata juga harus dirawat dengan penggunaan serum yang sesuai dengan kandungan Allantoin dan Echium Oil yang dapat mencegah kulit kering, soya lecithin yang dapat melembapkan kulit dan vitamin E yang dapat menangkal radikal bebas. Kandungan dalam Set Penjagaan Wajah, selain tampak cantik ia juga dapat merawat kulit Anda.
Maka sebaiknya Anda menggunakan Set Penjagaan Wajah yang 0% bahan kimia karena memilih Set Penjagaan Wajah juga harus sesuai dengan kondisi kulit Anda. Serta, pilihlah Set Penjagaan Wajah yang tidak membahayakan kesehatan kulit Anda.




No comments:

Post a Comment

Punca kulit wajah berjerawat

Assalamualaikum, Info ini saya sediakan kepada anda yang sering mengalami masalah jerawat. Masalah kulit itu banyak sekali faktor dan penyeb...